איך לבחור צלם לכנס עסקי?

אין ויכוח שצילום עוצמתי של אירוע עסקי יכול להיות אתגר. אחרי הכול, צילומים של אנשים ונשים במיטב מחלצותיהם מתגודדים ומשוחחים ביניהם במהלך הכנס, יכולים להיות לא יותר מאשר בסדר. אבל צילום אירוע משעמם, גם משקף את המותג שלכם באופן לא מחמיא, וגם עלול לפגוע בנכונות להירשם לכנס. למעשה, האלמנט החזותי הוא הגורם הראשוני שמשפיע על תפישת ערכו של האירוע ועל ההחלטה אם להירשם או לא.

אל תאבדו תקווה. ישנן דרכים לצלם אירועים עסקיים או של ערב צוות לעובדים, כך שהתוצאה תהיה תמונות ייחודיות שיעוררו עניין בקרב המשתתפים הפוטנציאליים. כדי לבחור בצלם המתאים, בדקו את כישוריו לפי הטיפים שלהלן שיבטיחו תמונות משכנעות מבחינה שיווקית.

– טיפ מספר 1 – לצלם מזוויות יצירתיות

אם אתם עורכים אירוע עסקי שבו כולם יושבים, ייתכן שהצלם יצטרך למצוא קומפוזיציה יצירתית, ולהשתמש בזוויות ובנקודות מבט מעניינות כך שהצילומים יהיו מגוונים ולא סתם שגרתיים.

כדי ליצור צילומים מעניינים צריך לבחור בזוויות מעניינות. למשל:

  • אם על השולחן עומדים סידורי פרחים, אפשר לצלם ביניהם.
  • אם האירוע מתקיים במסעדה, אפשר לצאת החוצה ולצלם מבעד לחלון.

חשוב להתבונן באירוע לא רק כמשתתף, אלא גם מנקודת מבט של מישהו מבחוץ, כדי לקבל מבט רחב יותר על המתרחש.

– טיפ מספר 2 – לא לחשוש להשתעשע עם הפוזות

בעוד שרוב מארגני האירועים רוצים מגוון תמונות של משתתפים כשהם עומדים ומחייכים מול הצלם, עדיף לאתגר אותם להשתובב קצת.

צילום של קבוצת אנשים עומדת ומחייכת יכולה לעבוד כשמדובר באנשים מפורסמים, אבל אם זה ערב לעובדים או כינוס עסקי, הצילום מתחיל לחזור על עצמו. לכן חשוב שהצלם יהיה יצירתי ויצלם תמונות שיעמדו בזכות עצמם ויתאימו גם לאינסטגרם.

יש סיכוי גבוה שהצלם יצליח לשחרר את המשתתפים כשהוא מעודד אותם להשתעשע ולהשתובב, אבל זה אומר שעליו לצלם במהירות רבה. אם רוצים להפיק תמונות קבוצתיות, עדיף לעשות זאת במהירות כשהרקע נקי, ובעיקר להבטיח למצולמים שזה לא ייקח הרבה זמן.

– טיפ מספר 3 – לסמוך ככול האפשר על התאורה הטבעית

חשוב לנצל את התאורה הטבעית במקום האירוע, ולהימנע מפלאשים (במיוחד פלאש מהמצלמה עצמה) ומהבזקים מלאכותיים. אור לא טבעי גורם לתחושה שהאדם ׳מצולם׳ ולא מפגין טבעיות ברגע בו נתפש בעין העדשה. אם אין ברירה אלא להשתמש בפלאש, אפשר לשקול להשקיע בציוד צילום הכולל פלאש נפרד מהמצלמה.

כשמצלמים קבוצת אנשים עם פלאש, עדיף להפנות אותם מעט הצדה, כך שלא יפנו לכיוון המצלמה. זה יקטין את התופעה של ׳העיניים האדומות׳ בצילומים. מה שקורה כשהאור חודר לעיני המצולם בזווית ישרה.

– טיפ מספר 4 – הצלם צריך לדעת לפני האירוע היכן יוצגו התמונות

כדי לקבל את הערך המרבי האפשרי מהתמונות, הצלם צריך לדעת היכן אתם מתכננים להשתמש בתמונות: בדף האירוע? בפוסטים ברשתות החברתיות? בפוסטר פיזי? וכדומה.

מפתה מאוד להודיע לצלם שאתם מתכננים להשתמש בצילומים בכול מקום, אז קחו בחשבון היכן יוצגו התמונות כדי להפיק את התמורה המרבית. אם זה קודם כל באינסטגרם, הצלם ידע לצלם צילומים רחבים יותר כדי שאחר כך יוכל לערוך ולגזור. אם הצילומים יופיעו על גבי כרזות ארוכות וצרות, או כבאנרים ברשת, זה יגביל את הצלם שיצטרך לתכנן את הצילומים בהתאם.

אם האירוע שלכם אמור לספק צילומים שיספקו תמונות למערך שיווקי שיימשך כל השנה, חשוב שהצלם יימנע מהכנסת פרטים עונתיים במהלך הצילום הארגוני. לכן, חשוב לקבוע אם האירוע שלכם הוא חד פעמי או אירוע חוזר.

אם מדובר באירוע חוזר, הצילומים אמורים להתאים לכול עת ומקום, עד כמה שאפשר, ויש להימנע מכל מה שעלול לתת תחושה של מועד ספציפי או מיקום ייחודי שניתן מיד לזיהוי.

לדוגמה, אם מצלמים מערך של מספר שיעורי כושר, והתמונות מציגות רק אנשים שהשתתפו בשיעורים אלה בינואר, הדבר עלול לפגוע בשיווק שיעורי הכושר הללו בקיץ.

טיפ מספר 5 – להשתמש בתמונות אבסטרקטיות לשיווק

למרות שחשוב לצלם את המשתתפים נהנים מהאירוע, חשוב גם לצלם כמה תמונות אבסטרקטיות יותר, שלא מתמקדות באנשים. זה נכון במיוחד אם המטרה של האירוע היא שיווק.

כשמתמקדים בפניהם של אנשים זה יכול להיות חיובי ועצמתי, אבל גם מסיח דעת. לכן, כשמנסים להציג אירוע מקצועי, המשתתף העתידי יוכל לדמיין את עצמו ביתר קלות בזירה המציגה צילום מופשט עם טשטוש קל.
ולבסוף, זכרו שהצילומים הם גם מזכרת נהדרת למשתתפים באירוע שלכם, שיזכרו אותו זמן רב לאחר שיסתיים.

2019-10-16T14:43:20+00:00
  דילוג לתוכן