בחירה בצלם מקצועי – כך תעשו זאת נכון

שכירת צלם מקצועי לאירוע הקרב, היא לא עוד בחירה בספק שירות שיישכח עם הזמן. מדובר לא אחרת בספק השירות שינציח את הזיכרונות שלנו. ואם לרגע נצא מן השבלונה ש"עיקר עבודתם של הצלמים היא באירועים", הרי שצלם מקצועי הוא זה שיידע להעביר את המסרים השיווקיים הנכונים בפרסומות, בתצלומי וסרטוני תדמית עבור חברות מקצועיות ובתי עסק וזה שיצלם את המוצר או המזון באופן המפתה ביותר.

אם כל כך הרבה אחריות על כתפיו, ברור לכול כי בחירת הצלם המקצועי ביותר צריכה להיעשות באופן מושכל, שקול ונכון. על כן, ריכזנו עבורכם מספר צעדים עיקריים שיעזרו לכם לבחור בצלם מקצועי ומיומן.

בדקו תיק עבודות

עזבו לרגע את הוותק של הצלם שמצאתם, שכן ייתכן מאוד וגם צלמים בתחילת דרכם יחזיקו בכישרון יוצא מגדר הרגיל, ויפיקו תצלומים נהדרים.

על כן, תעודת הזהות של כל צלם וצלמת מתחילה לא אחרת בתיק העבודות שלהם. מספיק שתעלעלו מעט באתריהם של צלמים מקצועיים בכדי שתמצאו מגוון רחב של עבודות קודמות.

הקפידו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם הצלם מתמחה בתחום הצילום שאנו מחפשים?
  • האם התמונות הרשימו אותנו? או שמא הן זהות לאלו של צלמים מקבילים?
  • האם תיק העבודות מרמז גם על סוגי לקוחות?

ניתן ללמוד רבות מתיק עבודות של צלם מקצועי. ייתכן שהוא עובד עם לקוחות פרטיים בלבד, אך ייתכן שגם נלמד על כך שהוא עובד מול חברות שונות במשק, ולא אחת גם עם מותגים מובילים ומוכרים.

תחומי התמחות

לאחר שמצאתם שהצלם המקצועי שלכם מכיר את תחום ההתמחות שלו אתם זקוקים, בדקו עד כמה הוא מיומן בתחום.

בצעו בדיקה וסקר שוק בין מגוון צלמים המתמחים בתחום זה. במקרים בהם מדובר בצילום אווירי, הרי שמוטב לבחון אם איש המקצוע מפגין יכולות לצילום ווידאו וצילום סטילס. האם הוא התמודד עם סוגים שונים שלא אתגרים לרבות תנאי מזג אוויר, צילום לילה או צילומים של מבנים אדריכליים רבי רושם? כל פרט ופרט יכול להעיד באופן ניכר על מידת יכולותיו של הצלם.

שיח ברשת

קריטריון נוסף וחשוב הוא מה השיח שקיים אודות הצלם ברשת.

מספיק שתרשמו את שמו, כדי שתמצאו אותו מוזכר באתרים שונים, ולא אחת גם בכרטיס גוגל עסקי שפתח לעצמו. האם הביקורות הן חיוביות וכוללות דברי שבח? או שמא ביקורות שליליות? באם מדובר בריבוי של ביקורות שליליות הרי שמוטב לנסות ולהמשיך את החיפוש.

2020-03-23T11:32:28+00:00
  דילוג לתוכן